INFORMACIJA TĖVELIAMS

Ką tėveliai turėtų žinoti apie pirmokų adaptaciją

Dauguma pirmokėlių į naują mokslo pasaulį pasirengę žengti drąsiai ir ryžtingai. Tai naujas, viliojantis ir kartu šiek tiek bauginantis gyvenimo etapas. Kiekvienas žmogaus gyvenimo tarpsnis prasideda adaptacija. Jis turi perimti įvairias elgesio normas, laikytis elementariausių gyvenimiškų bendravimo taisyklių.

Adaptacija – tai organizmo prisitaikymas pakitus aplinkai. Adaptacija vyksta palaipsniui, todėl ji skirstoma į 3 fazes. Pradėjus lankyti mokyklą, pirmąją klasę, šioms fazėms būdingi požymiai: 

Ūmi arba orientacinio prisitaikymo. Organizmas smarkiai persitvarko ir tam reikia 4 savaičių; tuo metu vaikas yra įsitempęs, jam būdingas susijaudinimas, žemas darbingumas. Pirmąjį mėnesį vaikas nesugeba dirbti greitai, tiksliai ir produktyviai. Atsižvelgiant į tai, nereikėtų jo smerkti už išsiblaškymą ar lėtą darbo tempą bei pernelyg sureikšminti pirmųjų darbo rezultatų. Šiuo laikotarpiu svarbu, kad vaikas pažintų savo klasiokus, suprastų, kokie reikalavimai yra mokykloje, kokio elgesio iš jo tikimasi.  Dalinio prisitaikymo, kurio metu nusistovi, atitinka organizmo veiklos lygis bei ritmas (iki 8-9 savaičių); antrąjį mokslo mėnesį po truputį stabilėja organizmo veiklos lygis ir ritmas, tačiau kai kurioms sistemoms prireikia daugiau laiko. Pirmokėlis jau geba dirbti pagal savo amžių, tačiau jo darbas dar nėra toks tikslus; vaikas pamažu ima suvokti ir priimti savo, kaip moksleivio, vaidmenį.

Reliatyvaus stabilumo (iki 12-16 sav.) nusistovi mokinių protinis darbingumas. Dauguma vaikų jau pajėgia dirbti greitai ir tiksliai. Susiformuoja tam tikras dienos ir savaitės ritmas. Vieni vaikai jau po pirmųjų savaičių atrodo laimingi, būdami mokykloje, noriai į ją eina, pasakoja apie naujus draugus ir gerą mokytoją bei savarankiškai atlieka pateiktas užduotis. Tačiau daliai vaikų priprasti prie mokyklos gyvenimo sekasi kur kas sunkiau. Adaptacijos mokykloje eiga, trukmė ir ypatumai priklauso nuo daugelio aplinkybių:  vaikų fizinio išsivystymo;  sveikatos;  amžiaus;  lyties;  ar vaikas pradėjęs lankyti mokyklą yra brandus, ar ne;  nuo individualių asmenybės savybių;  nuo mokymo(si) proceso organizavimo; nuo vaiko dienos režimo;  nuo gebėjimo bendrauti su aplinkiniais;  nuo artimųjų palaikymo.

    Svarbiausi požymiai, rodantys vaiko brandumą mokyklai

1.Socialinis - emocinis brandumas:

- žino savo vardą, pavardę, amžių, šeimos sudėtį;  pats prausiasi, apsirengia, tvarko savo daiktus - stengiasi būti savarankiškas;

- jaučiasi atsakingas už jaunesnius šeimos narius, globojamą gyvūnėlį, augalą;

- stengiasi valdyti savo emocijas; 

-valdo savo spontaniškus norus dėl bendro žaidimo, veiklos; 

-nugali savo baimę, nedrąsumą;  planuoja laiką, gali pakomentuoti, ką padaręs, sutvarkyti darbo vietą; - dažniau užduotį atlieka iki galo nei meta nepabaigtą; 

-turi draugų kieme, darželyje, susidraugauja įvairiose situacijose;

- noriai dalyvauja vaikų grupės veikloje: pokalbiuose, žaidimuose, šventėse; 

-žaisdamas gali ir vadovauti, ir paklusti bendraamžiui; 

-bendradarbiauja su kitais vaikais: kalbasi, tariasi, aiškinasi su kitais, ką ir kaip darys;

2.Vaiko intelektinė raida: 

-smalsauja, klausinėja, tyrinėja aplinką, žiūrinėja knygas;

- išbando įvairias veiklas (prasimano įvairių žaidimų, bando vaidinti, groti, šokti, spalvina, piešia, mėgsta judriuosius žaidimus);

-Turi darbinės atminties įgūdžius (žino, ko reikia žaidimui, ką kur padėjo, atsimena, kas ką sakė, ko prašė, ką ir kaip darė, įsimena eilėraščius, dainelių žodžius, šokio judesius); 

-gali atrinkti vienodus daiktus pagal požymį (tos pačios spalvos, formos, medžiagos), sudėti daiktus didėjančia - mažėjančia tvarka, pasako, ką veikė ryte, numato, ką veiks vakare; 

-gali suskaičiuoti daiktus, skaitmenis susieti su daiktais, spręsti tekstinius uždavinius, kuriuose reikia sudėti ir atimti daiktus; 

-tiksliai ir aiškiai taria daugumą kalbos garsų, domisi žodžių reikšmėmis, kuria istorijas, domisi raidėmis, žodžiais; 

-gerai atpažįsta įprastus daiktus, vaizdus, juos įvardija, supranta suaugusiųjų ir vaikų šneką, atsako į klausimus, padaro ko paprašytas; 

-moka teirautis, pasakoti, aiškinti, nupasakoti, nurodyti;  pradeda suvokti nuoseklumą, priežasties ir pasekmės ryšį.


Download
oi kaip baisu internete.pps
Microsoft Power Point Presentation 3.9 MB

Saugus internetas

 

 

Jei kompiuteris prijungtas prie domeno, tėvų kontrolė negalima.

Norėdami valdyti vaikų naudojimąsi kompiuteriu, galite naudoti parinktį Tėvų kontrolės. Pvz., galite nustatyti valandas, kuriomis vaikai gali naudotis kompiuteriu, galimus žaisti žaidimus ir galimas leisti programas.

Norėdami peržiūrėti vaizdo įrašą, žr. ‌ Vaizdo įrašas: Tėvų kontrolės naudojimas.

Tėvų kontrolei blokuojant žaidimą ar programą, rodomas pranešimas apie blokuojamą programą. Vaikas gali spustelėti pranešime esantį saitą ir pareikalauti žaidimo ar programos prieigos teisių. Prieigą galite suteikti įvedę savo abonemento informaciją.

Norėdami nustatyti vaikui tėvų kontrolę, turite turėti administratoriaus vartotojo abonementą. Prieš pradėdami įsitikinkite, kad kiekvienas vaikas, kuriam norite nustatyti tėvų kontrolę, turi standartinį vartotojo abonementą. Tėvų kontrolė gali būti pritaikyta tik standartiniams vartotojų abonementams. Norėdami gauti daugiau informacijos apie vartotojų abonementus ir jų nustatymą, žr. Kas yra vartotojo abonementas?

Be „Windows“ pateikiamų kontrolės priemonių, jūs galite įdiegti papildomus valdiklius iš kito paslaugų teikėjo, pavyzdžiui, žiniatinklio filtravimą ir veiklos registravimą. Norėdami gauti daugiau informacijos, žr. Kaip pridėti papildomą tėvų kontrolę?

Kaip įjungti tėvų kontrolę standartiniam vartotojo abonementui

1.      Atidarykite parinktį Tėvų kontrolės spustelėdami mygtuką Pradėti, spustelėdami Valdymo skydas, tada dalyje Vartotojų abonementai ir šeimos sauga spustelėdami Nustatyti tėvų kontroles bet kuriam vartotojui.‌ ‌ Jei jūsų prašo įvesti administratoriaus slaptažodį arba patvirtinimą, įveskite slaptažodį arba patvirtinkite.

2.      Spustelėkite standartinį vartotojo abonementą, kuriam norite nustatyti tėvų kontrolę. Jeigu standartinis vartotojo abonementas dar nenustatytas, naujam abonementui nustatyti spustelėkite Sukurti naują vartotojo abonementą.

3.      Dalyje Tėvų kontrolė spustelėkite Įjungta, įgalina dabartinius parametrus.

4.      Įjungę tėvų kontrolę vaiko standartiniam abonementui, galite nustatyti šiuos individualius parametrus, kuriuos norite kontroliuoti:

o        Laiko limitas. Norėdami kontroliuoti laiką, kada vaikai gali naudotis kompiuteriu, galite nustatyti laiko apribojimus. Laiko limitas neleidžia vaikams įeiti nurodytomis valandomis. Galite nustatyti skirtingas kiekvienos savaitės dienos įėjimo valandas. Jeigu skirtajam laikui pasibaigus jie yra įėję, jie bus automatiškai atjungti. Norėdami gauti daugiau informacijos, žr. Valdyti laiką, kurį vaikai praleidžia prie kompiuterio.

o        Žaidimai. Galite kontroliuoti prieigą prie žaidimų, pasirinkti lygį pagal amžių, norimo blokuoti turinio tipus ir nuspręsti, ar norite leisti, ar blokuoti neįvertintus ar konkrečius žaidimus. Norėdami gauti daugiau informacijos, žr. Kaip pasirinkti, kuriuos žaidimus gali žaisti vaikai.

o        Leisti arba blokuoti konkrečias programas. Galite neleisti vaikams vykdyti tam tikrų programų. Norėdami gauti daugiau informacijos, žr. Neleisti vaikams naudotis konkrečiomis programomisBottom of Form

 

                                                                                                                                               2013-05-22

Diktantai pIrmokams

Pirmas diktantas: Dviskiemeniai žodžiai

Sakinį pradedame rašyti didžiąja raide. Sakinio pabaigoje dedame tašką.  

1.       Ona, imu, ima, namo, mama. Ola, mala, tarė, gylė, turi, mojo, bala, jojo, dūda, puvo.

2.       Jaunutė, Mamutė, sesutė, dūdelė, zylutė, mažutė. Tėvynė, rūtelė, mokinė.

3.       Man senelė pina kasą. Lėkė mažytė  zylutė. Žydi mėlyna žibutė.

4.       Takelis, medelis, šepetys, gyvulys, ešerys, erelis, šakelė. Lokys, oras, saulė.

Antras diktantas: Dviskiemeniai žodžiai

Diktuojančiam reikia stengtis taisyklingai tarti garsus.  

1.       Dūmė, kala, myli, lėlė, gilė, ožys, pupa. Supo, Zita, vaga, puvo, tylu, rišo, kasė.

          Yra, Ima, ūžė, basa, bala, tavo, mano, tupi, teta, šoko, matė, maža.

2.       Pamoka, mašina, gerutė, laputė. Lina, saulutė, katytė, voverė, vasara.

3.        Mes mokomės rašyti. Laputė nubėgo toli. Senelis sekė pasaką. Katytė tupi.

4.       Lina sėmė. Tėtis ėmė. Nora šoka. Naktis. Mano mama. Sava duona.

Trečias diktantas: Žodžių rašymas

Rašantys diktantą turi atidžiai klausytis tarimo.  

1.       Man, ten, šis, tas, ir, aš, bet, kas, kam.

2.       Takelis, vyras, mūras, jūra, bitė, gėlė, takas, kada, kur, lapas, lapė, šaka, oras.

3.       Miškas, trys, skylė, gražus, lėkė, tu, jis, jo, ji, bris, namo, žmogus, stogas.

4.       Ona ima. Valė mina. Valė ėmė. Ona rovė. Valė malė. Upė teka. Ona pynė. Tave gyrė. Ada mojo.

 

Ilgieji ir trumpieji balsiai

Mokomės atskirti raides Ū ir U.  

1.       Lupa, lūpa, rupi, rūpi, upė, ūžė, musė, rūta, lūžo, pusė.

2.       Tupi, mūkė, šūvis, durys, mūras, malūnas, pupa, sula, kūlė.

3.       Medus, mūras, nurūko, nutūpė, nulūžo, duris, šukos.

4.       Mama rovė linus. Ganys kala snapu. Teka sula. Tavo katė tupi. Jis guli.

          Senelis pasodino pupas. Mes bėgam taku. Teka ramus ūpelis.

          Miega visi. Sunku būti geram.

Triskiemeniai žodžiai

1.       Mano dėdė Adomas. Tomo dėdė Tadas. Šis namas dėdės Adomo.
         Anas namas  dėdės Tado.

2.       Lina turi maža lėlę. Ji vardu Zita. Zita graži lėlė. Turi ilgas kasas. Lėlytė guli.

3.       Ten toli miškas. Miške tylu. Tuksena genys. Už miško yra upė.
          Teka ramus ūpelis.

4.       Tėtis mane mokė žaisti. Turiu žaisti gražiai.

Ilgieji ir trumpieji balsiai

Mokomės atskirti raides Y ir I.  

1.       Ima, yla, yra, linas, lipa, myli, niša, lijo, šilas, žilas.

2.       Pina, pynė, pila, pylė, bitė, tyko, kyla, tyko.

3.       Mokinys, šulinys, avilys, genys, lydeka, šitas, nykštukas.Taku tipena ežys.

4.       Gražus rytas. Vakar lijo. Gytis kasa lysves. Lūžo mašina. Trys baravykai.
          Pakilo didelis vėjas.

                                                                                            2013-02-06

Svogūnas - ir maistas, ir vaistas

Download
S v o g u n as - kartojimas.pps
Microsoft Power Point Presentation 2.2 MB

10 VERTINGŲ VAIKO PATARIMŲ TĖVAMS

 

  1. Negadink manęs. Aš puikiai suprantu, kad nebūtinai turiu gauti viską, ko prašau.Aš tik bandau tave.
  2. Nebijok būti man griežtas. Man taip geriau, aš tada jaučiuosi saugesnis.
  3. Nebark manęs prie svetimų žmonių. Tavo pastabos pasakytos prie keturių akių, bus žymiai veiksmingesnės.
  4. Neleisk man išmokti blogų dalykų. Aš tikiu, kad tu pastebėsi dar pačias užuomazgas.
  5. Neklok man kelio kilimėliais, aš turiu nueiti savo „gumbų“ ligos kelią.
  6. Nebambėk. Jei taip darysi, aš ginsiuosi ,,apkursdamas".
  7. Nepamiršk, kad aš dar nemoku savo norų reikšti taip aiškiai, kaip suaugęs. Štai kodėl aš kartais būnu netikslus.
  8. Neprieštarauk pats sau, nes aš nebežinau , kaip elgtis, ir prarandu pasitikėjimą Tavimi.
  9. Rask laiko atsakyti į mano klausimus.Priešingu atveju pastebėsi, kad aš tavęs neklausinėju, o ieškau atsakymų kitur.
  10. Atmink, kad aš negaliu augti laimingas be Tavo meilės ir supratimo. Bet juk tai -  savaime suprantama, tiesa?                                                                                           2021-10-18

Laisvalaikio atokvėpiui

Download
klausimai ir atsakymai
Svarbus klausimai ir atsakymai.pps
Microsoft Power Point Presentation 4.3 MB
Download
naktiniai_stebuklai.pps
Microsoft Power Point Presentation 4.9 MB
Download
piesta+tik+piestuku.ppS.pps
Microsoft Power Point Presentation 3.8 MB
Download
GamtosMuzika_0.pps
Microsoft Power Point Presentation 3.4 MB

Apie hiperaktyvius vaikus:       www.bendraamziai.lt

 

Žaidimai ir šventės.

Vaikų gimtadieniai.               www.seimoms.lt

Rankdarbiai.  



Paspaudęs ant šunelio

paveikslėlio,

 išsirink augintinį ir su

juo žaisk .Neužmiršk

pašerti!